Saturday, May 1, 2010

MY LALALA SATURDAY!

MySpace hari ni sy punya happy saturday. itu yang sy plan. sy bangun tadi pagi, awal sikitlah dari besa. hehe...jam 9 kira awal la ba tu kan. walaupun sy tidak terus bangun dari tilam...eh, bukan tilam. sy nda tidur atas tilam. tidur atas toto ja.sy baring2 lagi. kasi panjang pikiran lagi. pastu pikir pasal kemarin. apa feel sy kemarin tu ahh...
banyak la sy pikir. MySpace pikir pasal nda sabar mo get back to sabah. pikir pasal mo kasi abis study sini cepat2. bila da abis study sini...sy mo forget semua benda yang jadi di sini. pasal kawan2..semua sy mo lupa. kunun la.


hari ni..sy cuba kasi rasional pikiran sy. MySpacekemarin sy betul2 macam...nda tau la macam apa. crazeeeeeeyyy la kemarin tu. normal la kan ada bad day. kemarin rasa alone kunun ni. adeehhh...memang setiap orang kadang2 hanya ada diri sendiri. bukan every time ada orang lain untuk kita. bukan every second kita breath orang akan ada untuk dengar apa yang kita mo share.

ya, dan sy bukan mo every second orang lain ada masa untuk sy sy paham... kadang2 kita nda boleh berharap too much sama orang len. kita nda boleh terus minta perhatian atau kasih sayang kaaa...atau minta2 kena dengar apa yang kita mo cakap. sy cuma minta sikit ja. sy cuma mo seseorang yang boleh support sy... di masa sy really2 need someone. bukan setiap saat. tapi tu la...tidak semestinya bila di masa sy betul2 perlu seseorang, tu orang free untuk sy kan. maybe time tu dia pun ada hal dia sendiri maaa...
epie2.. MySpace koini kan.. kad kuning terus! sy tau teda manusia yang boleh bagi kita ruang dan masa setiap saat kita bernafas di dunia. kalo ada manusia macam tu..tuhan sudah laitu. memang bukan semua orang paham kita. sebab setiap manusia unik. ya, teda manusia len akan paham manusia len 100%. mustahil. even diri sendiri pun susah mo paham. apa lagi mo paham orang len kan. tapi kadang2 bagi sa...kita perlu listen dan cuba dekat sama orang len apalagi kalo ni orang penting dalam hidup kita. len la kalo tu orang nda penting sama dia kaaan.


bagi sy..kawan2 boleh jadi something yang sangat important dalam hidup sy mungkin sebab ni sy slalu sakit sebab kawan sy. sejak form 1 lagi sy slalu rasa sakit sebab kawan. masa skolah rendah, sy nda rasa apa2 pasal kawan. maybe sebab masa tu...masih budak2 lagi kan. belum tau lagi camana rasa kena ignore..isolated. masa tu...sy cuma rasa marah bila kawan2 baik sy kena kasi main2 orang len. masa budak2 memang la masa paling bahagia. heheh...tapi skarang..bila sudah dewasa macam ni..dewasa kunun ahh..hehe..bila terasa isolated...memang sangat sakit. mungkin sebab sy ada pemikiran yang tidak rasional pasal kawan. apa pikiran tidak rasional sy dalam friendship ahhh??
maybe..MySpace


1. sy mesti sayang kawan sy.
2. kawan boleh share semuanya.
3. kawan akan terima sy walaupun dorang tengok sy dari 'jendela hitam'.
4. kawan mesti care each other.
5. eiiii banyak lagi tapi maybe sy nda sedar. huh!

eh, ni bukan pasal sembarangan kawan ni. hehe..tapi..tula, pemikiran tidak rasional sy ni yang buat sy sendiri sakit...dan maybe sy kasi sakit orang len dengan pemikiran sy yang betul2 nda rasional ni. macam teori REBT...(masuk teori terus!) selagi ada pemikiran2 yang tidak rasional dalam diri individu, selagi itu individu itu bermasalah. sama macam sy. sy sedar..selagi ada pemikiran tidak rasional sy ni...selagi itulah sy akan terus bermasalah. bukan orang len sebenarnya yang ada masalah sama sy. tapi sy yang ada masalah. sebab tu kunun...sy mo berubah. mo ubah ni pemikiran2 tidak rasional. mana boleh ooo kan macam ni sampai bila2. silap2 nda jadi konselor. masuk bukit padang pla (rumah sakit jiwa d kk).
uiiii sy namo jadi macam tu.MySpace eeeeiii palis2..


oya, memang teda manusia yang perrrrrrfect. tapi macam kawan sy cakap, kita boleh learn to be better. kalo perfect, tuhan sudah laitu. adedehh...

jadi...kunun2 la...hopefully sy dapat buat semua yang sy kasi list ni kunun ahh..

1. sy nda mo telampau care sama apa orang len buat atau cakap atau pikir pasal sy.
2. sy nda berharap orang akan bagi macam apa yang sy bagi.
3. sy nda boleh ubah orang len tapi sy yang harus berubah.
4. kalo orang ignore sy, ignore seja. sy nda peduli lagi.
5. kalo orang nda mo senyum atau ketawa atau becakap sama sy...itu hak dorang tu.
6. kalo sy ditakdirkan...(hahahaha) bersendirian ever after, sy okai seja. :P
7. sy ada kawan, cuma semua orang perlu ruang masing2.
8. tu boipren sy sayang baitu sama sy. cuma dia pun mo masa sendiri.
9. sy boleh jadi lebih baik pada masa depan. kuheeeii... ngeheheh

kunun2 la harini sy nda mo sedih2. sy mo happy2 seja. tapi...sy lapar. duit pun teda. camana la ni. sy minta tolong c adiq beli sosej karang petang. tapi sy lapar tahap gaban suda ni skarang. matai la. begagar ni badan sy tahan lapar. nanti karang sy kuar la ni p membeli sana depan. apa kunun kaitan ni sama cerita sy?? -_-

errrmmm...lagi, nda lama lagi mo balik ranau! yehaaaa!! MySpacehappy happy happy!!

teda sepa akan mampu buat kita happy kalo bukan diri sendiri. happiness bukan datang sendiri sama kita. kita yang mesti cari tu happiness. tapi kalo happiness maniac (boleh ka cakap macam ni?) pun bahaya jua tu. jadi..pindik kata...sederhana la dalam segala sesuatu.

yes! Tuhan, gimme strength!! MySpace
amen!



Related Posts with Thumbnails

Daisypath Anniversary tickers